Kurumsal Etik Trendleri Raporu - 2021 3. Çeyrek

Etik ve uyum hizmetleri konusunda sektöründe lider marka olan Remed Etikhat, etik kurallara aykırı davranışlara ilişkin bildirimleri tarafsız olarak yöneterek, edindiği bilgileri gizlilik kuralları kapsamında titizlikle işlemektedir.

Remed Etikhat Kurumsal Etik Trendleri Raporu, 2021 yılı 3. çeyrek döneminde elde edilen tüm bilgilerin, toplu olarak analiz edilmesi sonucu bir araya getirilerek, iş hayatında etik dışı davranışların önlenmesi konusunda farkındalık yaratmak amacıyla paylaşılmaktadır.

Bu çalışmanın şirketinizin etik ve uyum yönetim sürecinde sizlere fayda sağlamasını dileriz.

Remed Etikhat

Bildirim Kanalı Kullanımı

2021'in 3. çeyreğinde yapılan bildirimlerde iletişim kanalı olarak %47.19 ile telefon ilk sırayı aldı.

Telefon ile yapılan bildirimleri, %32.44 ile web bildirimleri izlerken, %20.37 ile e-posta bildirimleri üçüncü sırayı aldı.

Kimlik Beyanı

2021'in 3. çeyreğinde bildirimde bulunanların %25.88'i kimliklerini açık bir şekilde paylaşırken, geri kalan %74.12'lik kesim ise kimlik bilgilerinin anonim kalmasını tercih etti.

Bildirim Konuları

Aldığımız bildirimlerin konu başlıklarına bakıldığında, çalışma saatleri ve izin hakları %20.45 ile ilk sırayı aldı.

İkinci sırayı %17.26 ile ayrımcılık alırken, üçüncü konu başlığı %11.23 ile psikolojik taciz oldu.

Sektörel Dağılım

2021'in 3. çeyreğinde yapılan bildirimlerde %39.72 ile ilk sırayı perakende sektörü aldı.

Perakende sektörünü %21.08 ile hızlı tüketim sektörü izlerken, bu dönemde en az bildirimi %10.31 ile hizmet sektörü gerçekleştirdi.