Bildirimlerin Alınması

Kurumsal etik değer ve ilkeler, profesyonel standartlar ve regülasyonlara ya da yasalara aykırı olduğu düşünülen her durum etikhat üzerinden bildirilebilir. Örnekler çoğaltılabileceği gibi sıklıkla karşılaşılan durumlar şunlardır:  

  • Rüşvet ve yolsuzluk
  • Müşteri ya da kurum gizliliğinin ihlali 
  • Hırsızlık
  • İş yerinde psikolojik ve fiziksel taciz 
  • Çıkar çatışması
  • Evrakta sahtecilik
  • Kurum içi bilgilerin ticareti
  • Şirket etik ilkelerine uymama
  • Rekabete ve dürüstlüğe aykırı davranışlar
  • Ayrımcılık 
  • Uygunsuz hediyeler
  • Uygunsuz siyasi faaliyetler
  • Haksız rekabet 
  • Kurum kaynaklarını kişisel çıkarlar için kullanma
  • Uygunsuz fatura düzenleme
  • Uygunsuz gider bildirimleri

Erişim Kanalları

Telefonla erişim

• Çalışanların Etikhat Çağrı Merkezi'ne erişimi için özel bir hat tahsis edilir.
• Telefonla gelen bildirimler, kurumla önceden belirlenen formlar çerçevesinde uzmanlar tarafından yanıtlanır ve dosyalanır.
• Tüm soru, görüş ve ihlal bildirimleri kurum yetkilisine aynı gün içerisinde bildirilir.


E-Posta ile erişim

• Çalışanlara bildirim yapmak üzere ulaşabilecekleri bir e-posta adresi bildirilir.
• Buraya gelen soru, görüş ve ihlal bildirimleri kurum yetkilisine iletilir.


Web üzerinden erişim

• www.remedetikhat.com.tr web sitesi üzerinden kuruma özel şifreyle giriş yapılarak anonim başvuruda bulunulabilir.
• Bu alana kuruma özel kurumsal iş ilkeleri ve sıkça sorulan sorular eklenebilir.
• Başvurulara firma tarafından verilen yanıtlar bildirim takibi bölümünden takip edilebilir.