Kurumsal etik değer ve ilkeler, profesyonel standartlar ve regülasyonlara ya da yasalara aykırı olduğu düşünülen her durum etikhat üzerinden bildirilebilir. Örnekler çoğaltılabileceği gibi sıklıkla karşılaşılan durumlar şunlardır:
- Rüşvet ve yolsuzluk
- Müşteri ya da kurum gizliliğinin ihlali
- Hırsızlık
- İş yerinde psikolojik ve fiziksel taciz
- Çıkar çatışması
- Evrakta sahtecilik
- Kurum içi bilgilerin ticareti
- Şirket etik ilkelerine uymama
- Rekabete ve dürüstlüğe aykırı davranışlar
- Ayrımcılık
- Uygunsuz hediyeler
- Uygunsuz siyasi faaliyetler
- Haksız rekabet
- Kurum kaynaklarını kişisel çıkarlar için kullanma
- Uygunsuz fatura düzenleme
- Uygunsuz gider bildirimleri
Erişim Kanalları
 |
Telefonla erişim
• Çalışanların Etikhat Çağrı Merkezi'ne erişimi için özel bir hat tahsis edilir.
• Telefonla gelen bildirimler, kurumla önceden belirlenen formlar çerçevesinde uzmanlar tarafından yanıtlanır ve dosyalanır.
• Tüm soru, görüş ve ihlal bildirimleri kurum yetkilisine aynı gün içerisinde bildirilir.
|
|
 |
E-Posta ile erişim
• Çalışanlara bildirim yapmak üzere ulaşabilecekleri bir e-posta adresi bildirilir.
• Buraya gelen soru, görüş ve ihlal bildirimleri kurum yetkilisine iletilir.
|
|
 |
Web üzerinden erişim
• www.remedetikhat.com.tr web sitesi üzerinden kuruma özel şifreyle giriş yapılarak anonim başvuruda bulunulabilir.
• Bu alana kuruma özel kurumsal iş ilkeleri ve sıkça sorulan sorular eklenebilir.
• Başvurulara firma tarafından verilen yanıtlar bildirim takibi bölümünden takip edilebilir.
|